Piątkowe gotowanie

Długo zastanawiałam się co dać na "pierwszy ogień"... Mój wybór padł jednak na coś bardzo szybkiego. Nie wiem jak Wy ale ja mimo tego iż uwielbiam gotować nie lubię za długo stać w nagrzanej kuchni w taką gorącą pogodę. Tak więc dziś zacznę od czegoś prostego, szybkiego, a co najważniejsze- pysznego. Zapraszam więc na obiad.



Zupa krem z dyni

Zup z dyni jest tyle przepisów, że głowa mała. Ja dziś chciałabym pokazać tą która jest przygotowywana w moim domu.


Składniki na bulion
- udko/pierś  kurczaka (według mnie najlepsze-możesz oczywiście użyć innego mięsa-lub nie brać go wcale)
- 2 marchewki
- pietruszka
-mały seler
-2-3 ziemniaki (pokrojone jak do zupy)
- cebula (mała)
- 2-3 ząbki czosnku
-sól, pieprz

Z podanych składników ugotuj bulion.

Ponadto potrzebujesz:
- około 1 kg dyni
- dwie łyżki oliwy z oliwek
- curry (około 1 łyżeczki)
- kurkuma -opcjonalnie

 W czasie gdy bulion się gotuje nastaw piekarnik na 200 stopni i pokrój dynie pozbywając ją też pestek - nie obieraj. Połóż dynię aa dużej blasze, delikatnie polej oliwą z oliwek i włóż do nagrzanego piekarnika. Piecz, aż dynia będzie miękka - mi to zajęło niecałe 30 min.


Teraz w łatwy sposób możesz pozbyć się skóry z dyni-  a użyłam do tego łyżeczki która po prostu lekko zeskrobałam miąższ dyni ze zwykle tak twardej skórki. Z buliony wyjmij mięso - jeśli użyłaś/użyłeś udka usuń kości, jeśli piersi pokrój je drobno. Dynię wrzucamy do naszego bulionu i blenderujemy.
Stawiamy znowu na ogień. Dodajemy curry i jeśli chcesz możesz dodać także pól łyżeczki kurkumy. Jeśli potrzeba to dopraw jeszcze solą i pieprzem. Gotuj około 5min. Mięso możesz dorzucić do całości - ja wolę jednak włożyć odrobinkę bezpośrednio na talerz.


Uwaga!  Do zupy zaraz po blenderowaniu możesz dodać mała puszkę (ok 200ml) mleczka kokosowego. Smak będzie bardzo kremowy!!




A na deser..

Jabłecznik na kruchym cieście z ..budyniem

Pomysł na połączenie zwykłego jabłecznika z budyniem podsunęła mi koleżanka. Ciasto kruche tak właśnie robi moja mama.

Składniki na kruche ciasto:
- 2,5 szklanki mąki krupczatki
- kostka margaryny - ja używam margaryny Kasia
- 5 żółtek (ewentualnie 4 żółtka i jedno całe jajo)
- 2,5 łyżki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia 

Z podanych składników zagniatamy ciasto. Połowę rozwałkowujemy i wykładamy mała blachę do pieczenia.

Ponadto potrzebujesz:
- 1 kg jabłek
- pół cytryny
-  2 budynie  śmietankowe lub waniliowe
- 1 litr mleka

 Na pierwszą warstwę ciasta kładziemy  jabłka obrane  ze skórki i pokrojone (ja kroiłam na mniej więcej połówki "ósemek"). Lekko kropimy sokiem z cytryny by jabłka nie zmieniły koloru. Przygotowujemy 2 budynie ( ja użyłam śmietankowe) i gotujemy je w litrze mleka według przepisu na opakowaniu- jeśli są bez cukru dodaj około 3 łyżek. Gorące wylewamy na jabłka. Starając się rozsmarować równomiernie. Drugą połowę ciasta ja kruszyłam na wierzchu. Wkładamy do piekarnika nastawionego na 180 stopni. Pieczemy do suchego patyczka.




Smacznego !


Kochani, przepisy miały być tylko w piątki. Jednak z racji tego, że jutro wypada Dzień Chleba zapraszam także jutro na pyszny przepis- tym razem z chlebem w roli głównej ;)

Kasia

Komentarze

  1. Osz....zajrzałam do Ciebie i idę spać głodna!!
    Przepysznie to wygląda....
    Mniam:)
    Buziory

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz