Przepiśnik Kasia- zupa-krem z dyni

Lubicie zupy? Ja uwielbiam co możecie zauważyć po niedzielnych,  przepiśnikowych wpisach. Dziś chciałabym Was zaprosić na zupę krem z dyni! Mój gust have przynajmniej raz podczas zimy. Zupa niezwykle sycaca, rozgrzewająca i....pyszna!
Składniki:
1 dynia około 1-1,5kg
3-4pomidory bez skórki
2-3 ząbki czosnku
Pół papryki czerwonej lub żółtej (opcjonalnie)
0.5 litra bulionu (np.po niedzielnym rosole)
1 marchewka
Puszka mleka kokosowego(opcjonalnie ale polecam gdyż cała zupa zmienia smak)
Szczypta:gałki muszkatołowej,  papryki ostrej, kurkumy
Sól i pieprz.

Dynię (ze skóra, ale przekrojona na pół) wraz z czosnkiem(w lupince) wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180-200 stopni. Pieczemy około 20min-30min, aż dynia będzie miękka.  W tym czasie podgrzewamy bulion. Taką bardzo sprawnie i szybko obierzecie że skóry- ja po prostu skrobię  łyżką wkładając miąższ prosto do garnka z bulionem. To samo robi z czosnkiem. Dodajemy pomidory bez skórki i gotujemy aż pomidory zmiękną. Blenderujemy. Dodajemy wymienione zioła oraz opcjonalnie mleczko kokosowe.
Można podawać sama taka zupę, z ryżem, z makaronem- jak lubicie.

Smacznego!
P.s  uwielbiam pomidory dlatego ja dodałam ich troszkę więcej;)

Komentarze