Przepiśnik Kasi- Chleb który wyjdzie każdemu

 Ostatnio w niedzielę dałam Wam przepis na pyszną zupę. Dziś z kolei chciałam się z Wami podzielić przepisem, który już jakiś czas temu dostałam od znajomej. To przepis na przepyszny chleb, który wierzcie mi, wyjdzie każdemu! A jak nie wierzycie to tym bardziej spróbujcie wykonać-przekonacie się sami. 

 Składniki :

  • 2 i 3/4 szklanki mąki (u mnie tym razem pszenna, ale już próbowałam z mieszanką pszenno-żytnią i również wyszedł pyszny- należy wtedy zwiększyć ilość wody)
  • 20 g drożdży świeżych
  • szklanka wody 
  • łyżka oleju 
  • Pół łyżeczki miodu
  • płaska łyżeczka soli

Wszystkie składniki dobrze zagnieść, jeśli używacie mąki żytniej prawdopodobnie będzie potrzeba więcej wody.  Ciasto powinno wyjść plastyczne - nie rozlewać się ale też nie może być bardzo twarde. Wyrobione ( około 10 min wygniatania polecam  ;) zatrudnić faceta) przekładamy do keksówki wyłożonej papierem. Przykrywamy ściereczką i odkładamy na około 2 godzinki do wyrośnięcia. Po dwóch godzinach posypujemy mąką (tudzież makiem,sezamem,czarnuszką- jak kto lubi) i wkładamy na pół godziny do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. 



Jeszcze ciepły !


Tuż przed konsumpcją ... 2 godzinki później... został tylko zapach




Na blogu możecie znaleźć jeszcze inne rodzaje pieczywa. Przepisy chociażby na chleb z samych ziaren , Bułeczki  to tylko nieliczne z przepisów w tej tematyce.


Lubicie zrobione przez siebie chleby? A może jeszcze nie próbowaliście piec? U mnie od ponad 4 lat nie znajdziecie kupnego pieczywa. Częściej co prawda robię pieczywo na zakwasie, ale ten, z racji na przyjazd gości zapowiedzianych na kilka godzin przez wizytą musiał powstać szybko. Psss ...smakował ;)




Komentarze